DIRIGENT

Peter Steijlen

Het Ecclesiakoor staat sinds november 2007 onder leiding van dirigent Peter Steijlen.

Peter begeleidt het koor ook op de piano. Bij bijzondere vieringen wordt het koor muzikaal extra ondersteund door andere instrumenten.

Peter studeert aan het Conservatorium, de Hogeschool IDE (Instituut voor Dirigenten Educatie) in Gorinchem met de bijvakken zang en piano.

Via Kunstfactor in Utrecht volgde hij de M.D.O. (Meerjarige Dirigenten Opleiding) en sloot deze succesvol af.

Naast piano en koordirectie studeerde hij ook kerkorgel en kreeg les op de orgels van de St. Pieterskerk en St. Augustinuskerk in Utrecht.

Momenteel dirigeert Peter diverse kerkkoren en kamerkoren en begeleidt hij ensembles en solisten. Daarnaast houdt hij zich bezig met componeren en arrangeren. Zijn specialiteit is improvisatie en harmonisatie. Hij werkte mee aan CD opnames en enkele radio uitzendingen en is een veel gevraagde dirigent en begeleider.

Voor meer informatie zie: www.petersteijlen.nl