REPERTOIRE

Het repertoire van het Ecclesiakoor bevat veel liederen met teksten van Huub Oosterhuis, op muziek gezet door onder andere Tom Löwenthal en Bernard Huijbers. In de loop der jaren is dit uitgebreid met liederen van diverse andere dichters en componisten en wordt er gezongen uit verschillende bundels.

De afgelopen jaren is veel aandacht besteed aan de muziek van Het Nieuw Liedfonds en Taizé. Naast Nederlandstalige muziek, zijn er in het repertoire ook een aantal Engelstalige nummers opgenomen (o.a. van de componist John Rutter). Ook wordt er af en toe in het Frans, Spaans of Latijn gezongen. Er worden regelmatig nieuwe liederen ingestudeerd.

Om steeds vernieuwing te kunnen aanbrengen in het repertoire van het koor bezoeken de leden regelmatig lieddagen, die door andere koren georganiseerd worden. Tijdens deze lieddagen worden diverse liederen, bijvoorbeeld van een specifieke componist of nieuwe CD, ten gehore gebracht en met alle aanwezigen ingestudeerd. Wanneer er geschikte liederen voor het Ecclesiakoor tussen zitten, neemt het koor deze in het repertoire op. In maart 2012 heeft het koor een lieddag georganiseerd samen met een koor uit Houten.